ONVZ

ONVZ staat aan de vooravond van een grootschalige digitale transformatie. ONVZ wordt binnen de markt van verzekeraars het best beoordeeld op hun persoonlijke aanpak en kan hier onderscheidend in zijn. Vanuit de HU werkten Jeroen Willemse en ik in samenwerking met The Valley aan dit project.

01 macbook

De vraag

Hoe vertaal je het persoonlijke aspect van ONVZ naar hun digitale touchpoints?

De uitdaging

Uit ons onderzoek bleek dat snel geholpen worden een belangrijke factor is om als persoonlijke zorgverzekeraar te worden ervaren. We ondervonden dat het voor klanten in sommige scenarios lastig kan zijn om een antwoord te vinden op een bepaalde vraag. Dit doordat er op de website voor simpele vraagstukken complexe terminologie gebruikt wordt, en er veel inconsistente navigatie lagen gebruikt worden. Als UX-designers zijn wij opzoek gegaan naar een oplossing om deze frustratiepunten te verhelpen.

02 proces
2017-05-07 20_51_37

De uitdaging

Met de bedrijfsdoelen van ONVZ in gedachten ontwikkelden wij een oplossing die binnen de huidige online omgeving geïntegreerd kan worden. We schreven verschillende gebruikersscenario’s uit en ontwikkelden een prototype van een chatbot waarin elementen van contextual awareness en natural language processing verwerkt waren. Op deze manier kan de klant op elk moment in zijn of haar eigen taalgebruik een vraag stellen met betrekking tot de zorgverzekering en wordt deze snel geholpen.

Mijn rol

Ik was verantwoordelijk voor het ontwerpen en ontwikkelen van een high fidelity prototype, en het geven van een advies over de toepassing van conversational user interfaces.

Bekijk ook:
Heartplay

Hoe creëert Heartplay een onderscheidend merkidentiteit die de creatieve belevingswereld van de muzikant aanspreekt?
Lees meer